English English Malay Malay

PIAGAM PELANGGAN

PIAGAM PELANGGAN INSTITUT LATIHAN PERINDUSTRIAN JABATAN TENAGA MANUSIA

Institut Latihan Jabatan Tenaga Manusia diamanahkan untuk membekalkan tenaga kerja mahir yang terlatih. Dengan itu, kami berjanji :-


 i. Menjelaskan semua tuntutan bil-bil bayaran dalam tempoh 7 hari dari tarikh penerimaan dokumen lengkap.
ii. Mengesahkan penerimaan aduan dalam tempoh 24 jam dan dan memberi maklumbalas aduan dalam tempoh 7 hari bekerja.
iii. Membayar elaun saku kepada pelajar yang layak selewat-lewatnya 10hb bulan berikutnya.
iv. Mengedarkan slip keputusan peperiksaan pelajar pada setiap semester dalam masa 2 minggu selepas tarikh akhir mesyuarat jawatankuasa kecil peperiksaan dan persijilan.
 v. Memastikan setiap pelanggan yang berurusan di kaunter akan dilayan dalam tempoh masa 15 minit.

PIAGAM PELANGGAN INSTITUT LATIHAN PERINDUSTRIAN KUANTAN SEHINGGA DISEMBER 2021

BILPiagam PelangganBahagianBilangan DiterimaBilangan Diproses dan SelesaiPeratus Pencapaian
1Menjelaskan semua tuntutan bil-bil bayaran dalam tempoh 7 hari dari tarikh penerimaan dokumen lengkap.Pentadbiran5050100%
2Mengesahkan penerimaan aduan dalam tempoh 24 jam dan dan memberi maklumbalas aduan dalam tempoh 7 hari bekerja.Pegawai Aduan1010100%
3Membayar elaun saku kepada pelajar yang layak selewat-lewatnya 10hb bulan berikutnya.Pentadbiran529529100%
4Mengedarkan slip keputusan peperiksaan pelajar pada setiap semester dalam masa 2 minggu selepas tarikh akhir mesyuarat jawatankuasa kecil peperiksaan dan persijilan.UPP, BKKLUntuk Sesi 1/2020, Mesyuarat Jawatankuasa Peperiksaan dan Persijilan telah diadakan pada 26 Disember 2019 dan slip keputusan telah diedarkan pada 6 Januari 2020Untuk Sesi 1/2020, Mesyuarat Jawatankuasa Peperiksaan dan Persijilan telah diadakan pada 26 Disember 2019 dan slip keputusan telah diedarkan pada 6 Januari 2020100%
5Memastikan setiap pelanggan yang berurusan di kaunter akan dilayan dalam tempoh masa 15 minit.Pentadbiran4545100%