PIAGAM PELANGGAN INSTITUT LATIHAN PERINDUSTRIAN JABATAN TENAGA MANUSIA
Institut Latihan Jabatan Tenaga Manusia diamanahkan untuk membekalkan tenaga kerja mahir yang terlatih. Dengan itu, kami berjanji :-
i. Menjelaskan semua tuntutan bil-bil bayaran dalam tempoh 7 hari dari tarikh penerimaan dokumen lengkap.
ii. Membayar elaun saku kepada pelajar yang layak selewat-lewatnya 10hb bulan berikutnya.
iii. Mengesahkan penerimaan aduan dalam tempoh 24 jam dan dan memberi maklumbalas aduan dalam tempoh 7 hari bekerja.
iv. Memastikan setiap pelanggan yang berurusan di kaunter akan dilayan dalam tempoh masa 15 minit.
v. Mengedarkan slip keputusan peperiksaan pelajar pada setiap semester dalam masa 2 minggu selepas tarikh akhir mesyuarat jawatankuasa kecil peperiksaan dan persijilan.
PIAGAM PELANGGAN INSTITUT LATIHAN PERINDUSTRIAN KUANTAN SEHINGGA JULAI 2023
BIL | Piagam Pelanggan | Bahagian | Bilangan Diterima | Bilangan Diproses dan Selesai | Peratus Pencapaian |
1 | Menjelaskan semua tuntutan bil-bil bayaran dalam tempoh 7 hari dari tarikh penerimaan dokumen lengkap. | Pentadbiran | 520 | 520 | 100% |
2 | Mengesahkan penerimaan aduan dalam tempoh 24 jam dan dan memberi maklumbalas aduan dalam tempoh 7 hari bekerja. | Pegawai Aduan | 0 | 0 | 100% |
3 | Membayar elaun saku kepada pelajar yang layak selewat-lewatnya 10hb bulan berikutnya. | Pentadbiran | 564 | 564 | 100% |
4 | Memastikan setiap pelanggan yang berurusan di kaunter akan dilayan dalam tempoh masa 15 minit. | Pentadbiran | 30 | 30 | 100% |
5 | Mengedarkan slip keputusan peperiksaan pelajar pada setiap semester dalam masa 2 minggu selepas tarikh akhir mesyuarat jawatankuasa kecil peperiksaan dan persijilan. | UPP, BKKL | Slip peperiksaan SPC 04 akan diberi ketika pelajar mendaftar pada sesi yang berikut merujuk pada kalendar latihan Institut | Pelajar yang tidak menjelaskan yuran slip peperiksaan akan di tahan sehingga pelajar selesai membuat bayaran | 100% |